PODSUMOWANIE ROKU 2019

Ostatni dzień roku coraz bliżej, zatem nadszedł czas na jego podsumowanie. Mimo, że całkowicie wywrócił nasze życie do góry nogami, to były to zmiany na lepsze! Ale zacznijmy od początku... :)

STYCZEŃ

Pierwsze chwile 2019 roku spędziliśmy na terenie ogrodów zamkowych w czeskim Mikulovie. Wraz z mieszkańcami tego niewielkiego, ale jakże urokliwego miasta mieliśmy możliwość świętować nadejście nowego - 2019 roku. Podczas tego wyjazdu udało nam się także zobaczyć wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO Krajobraz Kulturowy Lednice - Valtice, o którym pisaliśmy TUTAJ, a także zrealizować krótką wyprawę w poszukiwaniu austriackich zamków.

LUTY, MARZEC

Kolejne dwa miesiące to czas pełen oczekiwania i ostatnich przygotowań do przywitania nowego członka rodziny. Obfitował w odpoczynek i niedalekie wycieczki. Na podstawie naszych doświadczeń napisaliśmy post, który cieszy się Waszym dużym zainteresowaniem -

KWIECIEŃ, MAJ

Już na początku kwietnia nadeszła najważniejsza chwila tego roku - narodziny Marysi. Wspólne poznawanie siebie nawzajem, opieka i oswajanie ze światem. Czas połogu doskonale wykorzystaliśmy na zasłużoną regenerację, odpoczynek i pierwsze spacery.

CZERWIEC

Wreszcie nadszedł pierwszy dzień czerwca - Dzień Dziecka i dzień pierwszej dalszej wycieczki Marysi. Odwiedziliśmy Toruń, a nasza mała podróżniczka dzielnie poznawała nowe otoczenie.

Znakomite doświadczenia sprawiły, że już kilka dni później postanowiliśmy odwiedzić wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO Park Mużakowski. Ten przepiękny ogród każdego powinien zachwycić.

Zadowoleni z faktu, że nasza dzielna podróżniczka chyba "złapała bakcyla" i w duchu "cudze chwalicie, swego nie znacie" postanowiliśmy, że pokażemy Marysi wszystkie parki narodowe w Polsce. Zatem nie pozostało nam nic innego jak tylko ruszyć w drogę do Wielkopolskiego Parku Narodowego.

Pod koniec miesiąca, idąc za ciosem, odwiedziliśmy wyspę Wolin, a więc Woliński Park Narodowy. Podczas tej wycieczki zahaczyliśmy także o Świnoujście oraz niemieckie miasteczka Ahlbeck, Heringsdorf oraz Basin.

LIPIEC

Chyba nie myślicie, że zapomnieliśmy o Koronie Gór Polski? Nic podobnego. Stęsknieni za górami, w lipcu wreszcie pojechaliśmy na południe. Zdobyliśmy Rudawiec oraz Kowadło, a także spacerowaliśmy po Parku Narodowym Gór Stołowych.

SIERPIEŃ

Górskie wędrówki to coś, co sprawia nam niesamowitą frajdę i daje bardzo dużo poczucia satysfakcji. Z tego względu w sierpniu postawiliśmy na wędrówki w Beskidach, Karkonoszach i Górach Izerskich. Podczas wyjazdu do Szczyrku zdobyliśmy Czupel oraz Skrzyczne, a będąc w Karpaczu nasze nogi powędrowały na Śnieżkę oraz Wysoką Kopę.

WRZESIEŃ

Wrzesień był czasem odpoczynku po ostatnich wyprawach. W końcu Marysia musiała się zaaklimatyzować także w domu rodzinnym. My w tym czasie nie zapominaliśmy o naszych marzeniach. W końcu jednym z nich jest odwiedzenie wszystkich europejskich stolic. To zmotywowało nas do kupna biletów lotniczych do Dublina.

PAŹDZIERNIK

Początek października to pierwszy lot samolotem małej podróżniczki, a dla nas kolejna stolica. Cieszyliśmy się tym bardziej, że nigdy wcześniej nie byliśmy w Irlandii. Dublin swoją drogą, ale jak wiadomo uwielbiamy naturę, zatem dotarliśmy również do Howth, gdzie mogliśmy obserwować dzikie foki i udać się na kilkukilometrowy spacer wzdłuż klifów. Żałowalibyśmy, gdybyśmy tego nie zrobili.

LISTOPAD

Zaraz po powrocie z Irlandii rozglądaliśmy się za kolejnymi biletami lotniczymi. Korzystne ceny, rekomendacja znajomych i dobra kuchnia skłoniły nas do wyboru kolejnej stolicy kraju, którego jeszcze nie mieliśmy okazji zwiedzić. Do Kijowa na Ukrainie udaliśmy się w listopadzie. Wpisów na blogu z tego wyjazdu możecie się spodziewać już na początku nowego roku :)

GRUDZIEŃ

Grudzień to czas cudownej atmosfery i świątecznych przygotowań. Mieliśmy przyjemność opowiedzieć o naszych przygodach uczniom Szkoły Podstawowej w Lusowie. To dla nas pierwsze, ale zdecydowanie bardzo pozytywne i być może nieostatnie, doświadczenie w formie prelekcji. Bardzo się cieszymy, że zostaliśmy tak ciepło przyjęci, dziękujemy :) Mamy nadzieję, że podczas następnych wystąpień będziemy mogli opowiedzieć o kolejnych przygodach, bowiem planów na przyszły rok nam nie brakuje. Biletów lotniczych również! ;)

Lubimy intensywne życie, dlatego naszym zdaniem taki był nasz rok 2019. Mimo nowych ról, które dane nam było przyjąć oraz licznych podróży, jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało nam się systematycznie prowadzić bloga. Napisaliśmy dla Was 25 postów i zbliżyliśmy się do realizacji kolejnych naszych celów. Plany na przyszły rok? Nie ustawać w podążaniu za marzeniami - więcej dowiecie się już niedługo! :) Życzymy Wam udanej zabawy sylwestrowej i szczęśliwego Nowego Roku 2020! :)